În ultima perioadă, tot mai mulți producători de vin din România au lansat game premium. Chiar dacă prețul acestor sortimente este mai ridicat comparativ cu alte sortiente, numărul clienților care le aleg în detrimentul produselor mai ieftine crește.
„Piața vinului se maturizează. Consumatorii încep să înțeleagă valoarea vinului. Pe lângă marii producători, și cei mici s-au orientat către segmentul de vinuri premium, ponderea acestora în piață fiind de 15%”, ne-a declarat Ovidiu Gheorghe, președintele Patronatului Viei și Vinului.
Estimarea lui Ovidiu Gheorghe pornește de la ponderea în vânzări a vinurilor premium, considerând că prețurile pentru aceste sortimente pornesc de la 5 euro sticla. Somelierul Ștefan Timofte este de părere că doar 5% din piața românească este reprezentată de vinurile premium.
Pentru promovarea vinurilor românești la export, Ovidiu Gheorghe este de părere că autoritățile ar trebui să susțină crearea și promovarea unui brand național viticol.