În perioada premergătoare sărbătorilor pascale, cererea de vin crește semnificativ, preferatul românilor fiind vinul roșu.

Astfel, într-o săptămână se vinde o cantitate de vin care în mod normal s-ar comercializa într-o lună.
„În această perioadă, comerţul cu vin înregistrează într-o săptămână un volum cât într-o lună medie, vânzarea principală fiind pe vinul roşu pentru că are o semnificaţie specială pentru sărbătorile pascale, dar şi vânzările de vin alb sunt în creştere. Vânzările de vin cresc în această perioadă pe toate segmentele, respectiv pentru toate categoriile de consumatori, dar pentru vinul premium există o cerere crescută pentru a fi oferit cadou în coşuri cu produse tradiţionale”, a declarat Ovidiu Gheorghe, directorul general al Patronatului Naţional al Viei şi Vinului (PNVV), pentru Agerpres.

Vinurile premium sunt căutate mai ales de marile companii, pentru a fi oferite în dar partenerilor de afaceri.

În ciuda veștilor bune, nu se pot oferi cifre concrete cu privire la consumul de vin din această perioadă. Estimările indică însă faptul că românii consumă aproape 200.000 hectolitri de vin din comerţul fiscalizat, o cantitate similară fiinf reprezentantă de autoconsum, dintr-o producţie totală de peste 4,2 milioane hectolitri, înregistrată în anul 2013. În ceea ce privește importurile de vin din această perioadă, acestea sunt reprezentate în special pe vinuri super premium, dar în cantităţi nesemnificative.

Ovidiu Gheorghe le recomandă românilor să consume vinurile româneşti de calitate cu însemnele DOC (Denumire de Origine Controlată) şi IG (Indicaţie Geografică).

În ceea ce priveşte preţurile, reprezentantul producătorilor de vin din România consideră că, în ultima perioadă, s-au înregistrat scăderi pe segmentele mediu şi economic, în medie cu 1-1,5 lei pe litru de vin.

„Datorită producţiei de vin foarte mari, dar şi bune, din toamna anului trecut, preţurile au înregistrat scăderi pe segmentele mediu şi economic, circa 1-1,5 lei/litru de vin. Preţurile la vinurile superioare şi premium au o fluctuaţie mai mică, deoarece acestea sunt, în general, din recolte anterioare şi se obţin de pe plantaţii care au o producţie mai constantă din punct de vedere cantitativ”, a afirmat directorul general al Patronatului Naţional al Viei şi Vinului.
Piaţa vinurilor a scăzut în ultimii ani cu peste 100 de milioane de euro din cauza crizei, de la valoarea de 450 de milioane de euro estimată la nivelul anului 2009. Producătorii mici și medii fac eforturi pentru a se promova.

Totodată, producătorii români privesc cu încredere către China, în condițiile în care investitorii din această țară s-au arătat interesați să cumpere vin românesc. Din 2012, China a devenit pentru România prima destinaţie externă la export, devansând Germania. Situația poate deveni și mai bună, în condițiile în care autoritățiel vor susține prezentarea viticultorilor români la un târg de vinuri care va avea loc în toamnă-iarnă, în China.

Share on Facebook