Producătorul român de iaurturi Danone a lansat campania educațională „1 iaurt pe zi, sănătatea ți-o menții”, având ca obiectiv informarea românilor cu privire la importanța iaurtului ca parte a unei alimentații zilnice echilibrate.

Campania „1 iaurt pe zi, sănătatea ți-o menții” a fost lansată în cadrul unui eveniment la care au participat Prof. Dr. Nicolae Hâncu, Preşedinte de Onoare al Federaţiei Române de Diabet, Nutriție și Boli Metabolice, reprezentanți ai mass-media și social media.

Campania „1 iaurt pe zi, sănătatea ți-o menții” se va derula în perioada noiembrie 2013 – decembrie 2014 și are în vedere acțiuni de informare a publicului general prin intermediul TV, presă scrisă și online, dar și social media, care să încurajeze consumatorii să facă alegerile cele mai potrivite pentru a-și menține starea de sănătate. Campania „1 iaurt pe zi, sănătatea ți-o menții” mai include cursuri de nutriție pentru tineri și copii, fiind bine cunoscut faptul că obiceiurile bune se deprind la vârste tinere. Prima etapă a campaniei „1 iaurt pe zi, sănătatea ți-o menții” presupune ca cei care consumă iaurt să-și împărtășească poveștile personale în aplicația online dedicată, aceștia având posibilitatea de a ajunge chiar ambasadorii campaniei pro-iaurt derulată de Danone.

Prin campania “1 iaurt pe zi, sănătatea ți-o menții”, Danone își propune să reamintească importanța unui stil de viață echilibrat și principalele beneficii ale consumului zilnic de iaurt, în contextul în care tot mai mulți români se confruntă cu probleme de sănătate provocate sau favorizate de alimentația nesănătoasă și lipsa de mișcare. Obezitatea, bolile cardiovasculare și diabetul sunt afecțiunile care trebuie adresate cu maximă prioritate conform unui studiu despre starea de sănătate a românilor realizat de Danone.

Opinia generală a respondenților care au participat la studiul realizat de Danone este că aceste probleme de sănătate sunt generate de stilul de viață, preponderent sedentar și de o dietă dezechilibrată.  În plus, 9 din 10 respondenți cred că românii mănâncă nesănătos, potrivit studiului „Obiceiuri de consum alimentar” realizat de Institutul Român pentru Evaluare și Strategie în 2013.  Una dintre soluțiile la îndemână, care poate fi introdusă cu ușurință și fără costuri semnificative în dieta zilnică a românilor, este consumul zilnic de iaurt. Iaurtul, la fel ca laptele din care este făcut, conține proteine valoroase și calciu, alături de alte minerale și vitamine necesare pentru creștere și sănătate de-a lungul întregii vieți.

În ciuda multiplelor beneficii ale iaurtului, studiile realizate recent arată că România este pe ultima poziție la nivel european, din punct de vedere al consumului de iaurt. Conform statisticilor, un român consumă în medie 1 produs lactat proaspăt pe săptămână, față de francezi – 5 produse pe săptămână, bulgari – 3 produse pe săptămână și polonezi – 2 produse pe săptămână.

Datele privind starea de sănătate, corelate cu cel mai scăzut consum de iaurt și lactate proaspete din România, au determinat Danone să lanseze campania de informare și educare pe termen lung despre beneficiile pe care le poate aduce consumul zilnic de iaurt „1 iaurt pe zi, sănătatea ți-o menții”. Aceasta se concentrează în primul rând pe consumul de iaurt, dar amintește și alte principii simple ce stau la baza unor deprinderi alimentare corecte, prin care se poate îmbunătăți calitatea vieții.

Share on Facebook