Cum planuieste ministrul Agriculturii sa sustina promovarea produselor traditionale romanesti?

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter

Ministrul Agriculturii, Adrian Oros, a anuntat infiintarea unei agentii speciale, care are scopul de a sustine promovarea produselor agroalimentare romanesti si de a garanta ca acestea sunt autentice.

“Continuam sa credem ca trebuie sa educam consumatorul. De aceea, si prin Programul pentru legume si fructe, care se deruleaza cu ajutorul Ministerului Agriculturii, sunt sume distincte pentru educatia copiilor, tinerilor. Exista si a patra parghie, sper ca va iesi, este in faza finala la Comisia de agricultura din Camera Deputatilor – Directiva 633 privind practicile comerciale neloiale, care stabileste relatii corecte intre micul producator sau procesatorul roman si comerciantul dominant care, din nefericire, in Romania nu este roman. De la inceputul anului viitor acest lucru va fi pus in practica de Agentia de Calitate si Marketing a Produselor Agroalimentare. Un model european care functioneaza peste tot. In aceasta entitate, care este un parteneriat public – privat, comitetul de coordonare este format din mediul asociativ si institutii, cu obiective clare si cu buget. Agentia va face promovare pe scheme de calitate si vor garanta ca intr-adevar acele produse sunt chiar produse traditionale, produse montane sau alte produse care apartin unor scheme de calitate”, a spus Oros.

Ministrul Agriculturii a precizat, totodata, ca noua agentie va trebui sa colaboreze cu echipa ce se va instala la Casa Unirea.

“Aceasta agentie, care va lucra pe baza strategiei facuta impreuna cu mediul asociativ, va folosi in primul rand bani europeni si va conlucra foarte bine cu noul mod de abordare al Casei Unirea. Dupa ce vor finaliza acolo problemele administrative, litigiile, noua echipa care se va instala va cuprinde membrii selectati pe principiul guvernantei corporative si vor trebuie sa lucreze cu aceasta Agentie de Calitate si Marketing”, a sustinut Adrian Oros.

Guvernul a aprobat, in noiembrie 2018, infiintarea Casei Romane de Comert Agroalimentar ”Unirea”, o societate comerciala prin care se crea un mecanism national ce asigura achizitia, sortarea, procesarea primara, standardizarea si distributia catre retele comerciale interne sau de export.

La momentul respectiv, autoritatile mentionau faptul ca entitatea se baza pe trei piloni de structurare si dezvoltare: o retea nationala in profil teritorial de clustere agricole, care integra la nivelul uneia sau mai multor Unitati Administrativ Teritoriale (UAT), resursele locale de productie agricola si servicii specifice avand in structura cel putin un centru de colectare/distributie a produselor.

Un alt pilon era reprezentat de o retea de centre regionale de insilozare, depozitare si procesare industriala, functia de baza a unui asemenea centru fiind cea de a asigura sortarea, ambalarea si depozitarea in conditii corespunzatoare a produselor agricole constituind in cantitati, sortimente si la calitatea necesare promovarii lor ritmice in retelele comerciale interne, dar si contingentarea pentru operatiuni importante de export.

De asemenea, se avea in vedere crearea unei retele nationale de magazine, dezvoltata in special in centrele de mare consum, capabila sa asigure piata interna cu produse agro-alimentare proaspete si procesate de origine autohtona care sa contribuie, intre altele, si la echilibrarea balantei comerciale sectoriale.

RECOMANDĂRI ȘTIRIAGRICOLE

RECOMANDĂRI ȘTIRIAGRICOLE