In perioada 5-22 decembrie 2016, inspectorii sanitari veterinari si pentru siguranta alimentelor au verificat 4.865 de unitati de productie si comercializare de produse alimentare.

Neregulile constatate au fost sanctionate prin aplicarea unui numar de 394 de amenzi contraventionale, 11 unitati au primit ordin de suspendare a activitatii, iar in cazul altor 6 s-a decis interzicerea activitatii.

Valoarea totala a amenziilor se ridica la 657.310 de lei, iar cantitatea de produse alimentare confiscate depaseste 20 de tone.

Verificarile inspectorilor au vizat: targuri de animale, pietele agro-alimentare, abatoare, unitati de transare a carnii, unitati de procesare si depozitare a alimentelor de origine animala, unitati de vanzare cu amanuntul (carmangerii, macelarii, unitati de alimentatie publica, pizzerii, cantine, unitati de tip catering, cofetarii, patiserii, laboratoare de cofetarie/patiserie, pensiuni turistice, unitati de tip hipermarket/supermarket, magazine alimentare etc.).

Neconformitatile constatate si sanctionate au fost cele privind:

  • Arad, 2.000 de lei, depozitare necorespunzatoare, HACCP nepersonalizat pentru punctul de lucru, echipamente de protectie incomplete;
  • Arges, 5.600 de lei, depozitare necorespunzatoare a produselor de origine animala, manipularea necorespunzatoare a produselor de origine animala;
  • Alba, 5.600 de lei, deficiente de etichetare, deficiente de depozitare, lipsa buletinelor de analiza;
  • Bihor, 12.200 de lei, comercializarea carnii si a produselor din carne in spatii necorespunzatoare, depasirea termenului de valabilitate, lipsa trasabilitatii produselor alimentare, comercializarea acestora in spatii neautorizare sanitar veterinar;
  • Botosani, 600 de lei, nerespectarea conditiilor de depozitare a carnii;
  • Bucuresti, 16.600 de lei, manipularea necorespunzatoare a marfii, deficiente de ambalare si etichetare, comercializarea produselor alimentare in spatii neautorizate sanitar veterinar;
  • Buzau, 2.520 de lei, lipsa contract cu firme specializate pentru deratizare, dezinfectie dezinsectie (DDD), lipsa monitorizare temperatura, gestiune incompleta a carnii;
  • Bacau, 12.280 de lei, transportul de animale vii fara documente sanitar veterinare si in mijloace de transport neautorizate sanitar veterinar, lipsa igienizare spatiu, transport de produse alimentare cu mijloc de transport neautorizat sanitar veterinar;
  • Bistrita Nasaud, 19.240 de lei, spatii de productie neigienizate, echipament de protectie incomplet, lipsa mijloacelor de spalare si uscare a mainilor;
  • Braila, 5.800 de lei, comercializarea si depozitarea produselor alimentare in spatii neautorizate sanitar veterinar, intretinerea necorespunzatoare a spatiilor si a echipamentelor frigorifice, nerespectarea programului de autocontrol;
  • Caras Severin, 47.000 de lei, neactualizarea graficelor de temperatura, conditii de igiena precara in depozit, lipsa sterilizator de cutite la raionul de portionare a carnii;
  • Constanta, 9.800 de lei, lipsa contract cu firme specializate pentru deratizare, dezinfectie dezinsectie (DDD), lipsa contract firma specializata in neutralizarea deseurilor, intretinerea necorespunzatoare a spatiilor de depozitare;
  • Dambovita, 23.200 de lei, manipularea in conditii neigienice a alimentelor, depozitarea necorespunzatoare a alimentelor, intretinerea neigienica a spatiilor, instalatiilor si echipamentelor de lucru, lipsa trasabilitatii produselor alimentare;
  • Calarasi, 83.200 de lei, lipsa analize medicale personal, deficiente de etichetare, depozitare necorespunzatoare a alimentelor;
  • Cluj, 32.600 de lei, spatii de depozitare, productie si desfacere a produselor alimentare cu deficiente de igiena, etichetare necorespunzatoare, lipsa contract cu firme specializate pentru deratizare, dezinfectie dezinsectie (DDD), planuri si proceduri HACCP intocmite necorespunzator, lipsa sau nerespectarea programelor de autocontrol, lipsa trasabilitatii produselor alimentare;
  • Covasna, 31.400 de lei, monitorizare deficitara a autocontrolului, lipsa buletin de analiza pentru potabilitatea apei;
  • Dolj, 99.480 de lei, comercializarea produselor alimentare in unitati neautorizate sanitar veterinar, etichetarea incompleta a produselor, depozitarea in conditii inproprii a produselor alimentare, manipulare si igiena necorespunzatoare, vanzarea animalelor necrotaliate si fara documente sanitare veterinare;
  •  Gorj, 7.000 de lei, lipsa contract cu firme specializate pentru deratizare, dezinfectie dezinsectie (DDD), lipsa analize personal, depozitarea necorespunzatoare a produselor alimentare;
  • Galati, 48.000 de lei, comercializarea produselor alimentare in spatii neautorizate sanitar veterinar, vinderea bovinelor fara documente sanitar veterinare, neactualizarea registrului de exploatatii, depozitare alimentelor in unitati neautorizate sanitar veterinar;
  • Giurgiu, 17.700 de lei, lipsa buletin de analiza pentru potabilitatea apei, lipsa trasabilitatii produselor alimentare;
  • Ialomita, 22.600 de lei, manipularea produselor alimentare in conditii necorespunzatoare;
  • Ilfov, 24.580 de lei, comercializarea animalelor vii neidentificate, sacrificarea animalelor in spatii neautorizate sanitar veterinar, transportarea produselor alimentarea cu mijloace de transport neautorizate sanitar veterinar;
  • Iasi, 11.000 de lei, manipularea si depozitarea necorespunzatoare a produselor alimentare, comercializarea produselor alimentare in spatii neautorizate sanitar veterinar, lipsa contract firma specializata in deseuri SNCU;
  • Harghita, 2.000 de lei, nerespectarea programului de autocontrol, depozitarea necorespunzatoare a produselor alimentare, lipsa contract cu firme specializate pentru deratizare, dezinfectie dezinsectie (DDD);
  • Hunedoara, 4.950 de lei, nerespectarea conditiilor de igiena si depozitare a produselor alimentare, neintretinerea corespunzatoare a spatiilor si ustensilelor din dotare, etichetarea si ambalarea necorespunzatoare a produselor alimentare, grafice de temperatura necompletate la zi, echipament de protectie incomplet;
  • Mehedinti, 2.400 de lei, lipsa analize personal, lipsa proces verbal DDD, deficiente de etichetare;
  • Maramures, 6.400 de lei, depozitarea si comercializarea produselor de origine animala in spatii neautorizare sanitar veterinar;
  • Mures, 5.000 de lei, comercializarea laptelui in spatii neautorizate sanitar veterinar, intretinerea necorespunzatoare a spatiului, lipsa trasabilitatii produselor alimentare, etichetare necorespunzatoare;
  • Prahova, 25.760 de lei, depozitare si etichetare necorespunzatoare a produselor alimentare, neinregistrea bovinelor in Baza Nationala de Date;
  • Olt, 17.000 de lei, starea generala de igiena necorespunzatoare, nerespectarea programului de autocontrol, echipament de protectie incomplet, lipsa contract cu firme specializate pentru deratizare, dezinfectie dezinsectie (DDD), lipsa buletine de analiza si a programului de autocontrol;
  • Salaj, 7.000 de lei, depozitare necorespunzatoare a produselor alimentare;
  • Sibiu, 7.000 de lei, nerespectarea conditiilor de igiena in unitate, depozitarea si etichetarea necorespunzatoare a produselor alimentare, echipament de protectie incomplete, lipsa buletinelor de analiza, comercializarea produselor alimentarea in spatii neautorizate sanitar veterinar;
  • Timisoara, 9.200 de lei, depozitare necorespunzatoare, neintretinerea igienica a utilajelor de lucru;
  • Teleorman, 2.000 de lei, depozitare necorespunzatoare a produselor de origine nonanimala;
  • Vaslui, 12.800 de lei, neintretinerea utilajelor din punct de vedere al igienei, depozitare necorespunzatoare, lipsa trasabilitate produse alimentare;
  • Vrancea, 11.800 de lei, depozitarea si comercializarea produselor in spatii neautorizate sanitar veterinar;
  • Valcea, 2.400 de lei, lipsa echipament de protectie, neauctualizarea graficului de temperatura;

Controalele tematice demarate cu ocazia sarbatorilor de iarna vor continua pana pe data de 8 ianuarie 2017.

Share on Facebook