De Sărbători, românului îi place să aibă masa plină de bunătăți și nu se ferește să cumpere produse scumpe, cu gândul că sunt mai sănătoase. Însă,multe produse, cum este cazul Șuncii de Praga, sunt pline de conservanți și alte chimicale.

Asociația Națională pentru Protecția Consumatorilor și Promovarea Programelor și Strategiilor din România – A.N.P.C.P.P.S. România – InfoCons a realizat studiul pe produsele tip șuncă de Praga ce se regăsesc pe piața din România. În cadrul studiului, au fost analizate 5  produse tip șuncă de Praga, achiziționate în mod aleatoriu și anonim în luna septembrie 2014.

În urma analizării informațiilor de pe etichetă a reieșit că toate produsele conțin nitrit de sodiu, cunoscut și sub denumirea de sau E250, un conservant artificial ce se folosește pentru inhibarea bacteriilor și pentru intensificarea culorii produselor din carne. Mai precis, procesatorii pun E250 ca să obțină culoarea roz a mezelurilor scumpe și a produselor din carne afumată.

Nitritul de sodiu se folosește în special pentru inhibarea bacteriei Clostridium botulinum ce produce boala letală numita botulism, pentru a inhiba oxidarea lipidelor, proces ce duce la râncezirea acestora. Însă, E250 este interzis în Norvegia, Suedia, Canada și parțial în Germania.

Studiul realizat de Asociația Națională pentru Protecția Consumatorilor și Promovarea Programelor și Strategiilor din România – A.N.P.C.P.P.S. România – InfoCons arată că:

  • 40 % din produsele analizate au în conținut 8 E-uri;
  • 20 % din produsele analizate au în conținut 6 E-uri;
  • 20 % din produsele analizate au în conținut  5 E-uri;
  • 20 % din produsele analizate au în conținut 2  E-uri.

Numărul de E-uri conținute în produsele supuse studiului variază între 2 și 8 E-uri.

Produsele tip șuncă de Praga care au stat la baza studiului au ca distribuitor sau producător următoarele companii: S.C Aldis SRL, S.C Angst România, Meda Prod 98 S.A București, Cristim 2 Prodcom SRL București, S.C Caroli Foods Group SRL Argeș.

Doar 80% din produsele analizate au menționat pe eticheta valoarea energetică.

Studiul face parte dintr-un proiect de monitorizare a produselor și serviciilor comercializate pe piața românească.

Share on Facebook