Firmele vor fi nevoite să utilizeze case de marcat (sau imprimante fiscale) dotate cu un jurnal electronic nu cu role de hârtie aşa cum se întâmpla până acum, arată o Ordonanţă de Urgenţă aprobată de Guvern.

Casele de marcat vor fi conectate la o bază de date a ANAF, care va avea informaţii în timp real despre ce bonuri sunt emise de comercianţi.

„Această schimbare va fi implementată treptat, până în august 2016, şi urmăreşte diminuarea drastică a evaziunii fiscal”, se arată într-un comunicat al Guvernului, citat de Mediafax.

Ordonanţa de Urgenţă nu a fost publicată încă în Monitorul Oficial (a fost aprobată în şedinţa de Guvern din 23 decembrie).

Potrivit unor informaţii de la Ministerul de Finanţe, de la 1 octombrie 2015, Ministerul Finanţelor va autoriza doar aparatele cu jurnal electronic, de la 1 aprilie 2016 marii contribuabili pot utiliza doar aparatele cu jurnal electronic, cei mijlocii de la 1 iulie 2016 iar cei mici de la 1 noiembrie 2016.

După implementarea acestei ordonanţe, ANAF va putea vedea oricând operaţiunile realizate de o casă de marcat. Acest lucru va permite ca în cadrul unui control realizat de Garda Financiară să se poate compara informaţiile din casa de marcat cu încasările. Spre exemplu, în cazul unui restaurant, daca o casă de marcat arată încasări de 100 de lei iar în cadrul restaurantului se identifică 200 de lei (iar diferenţa nu poate fi explicată), atunci aceasta nu a fost înregistrată fiscal.

Până acum Garda Financiară sau ANAF nu aveau acces la aceste informaţii, iar controalele, în cazul unui restaurant, se făceau prin chestionarea clienţilor care ieşeau din unitate şi erau solicitaţi să prezinte bonul fiscal.

Share on Facebook