După participarea la expoziția internațională „Săptămâna verde” de la Berlin, câțiva producători români sunt pe punctul de a încheia noi contracte, în baza cărora vor exporta produse procesate în Germania și restul Europei.

Exporturile de produse agroalimentare au urcat la 4,48 miliarde euro în primele 10 luni ale anului trecut, depășind importurile cu 496 de milioane de euro. Din păcate, România a exportat masiv materii prime, cum sunt cerealele, și nu produse cu valoare adăugată mare, cum sunt carnea și preparatele din carne sau produsele conservate din legume și fructe.

Pentru a stimula exporturile de produse procesate, Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale, împreună cu Ambasada României la Berlin, a organizat o întâlnire cu directorii regionali şi cei ai unităţilor din statele federale ale unui important lanţ de hypermarketuri din Germania.

„Reprezentanţii acestui mare retailer au apreciat foarte mult calitatea produselor româneşti şi ne aşteptăm ca, până la încheierea expoziţiei, să putem vorbi şi de semnarea a cel puţin două noi contracte pentru export”, a precizat Daniel Botănoiu, citat de Agerpres.

Acesta a subliniat că în cadrul târgului au avut loc o serie de discuţii între conducerea MADR şi omologi din Germania, Bulgaria, Olanda, Slovacia, Cehia, Ungaria şi Republica Moldova, precum şi cu noul comisar european, Phil Hogan, şi reprezentanţi ai Casei Regale din Marea Britanie, în vederea stimulării exporturilor de produse româneşti cu valoare adăugată mare.

„Ministerul Agriculturii îi susţine pe producătorii care doresc să participe la asemenea evenimente, deoarece acestea creează oportunitatea, pentru procesatori, de a identifica noi parteneri de afaceri. Spre exemplu, la ediţia din 2014 a târgului „Săptămâna verde”, trei producători au încheiat contracte ferme, în baza cărora au exportat produse cu valoare adăugată mare în Germania, Marea Britanie şi Suedia. De asemenea, în urma participării la expoziţie, alţi producători au devenit mult mai vizibili în piaţă şi au reuşit să devină furnizori de încredere pentru câteva lanţuri de mari magazine, care au preluat produse conservate din legume şi carne, atât pentru distribuţia pe piaţa internă, cât şi pentru cea externă. Practic, participarea la asemenea evenimente poate constitui şi o recomandare privind calitatea produselor obţinute de operatorii români”, a mai spus secretarul de stat în Ministerul Agriculturii, citat de Agerpres.

La ediţia din anul 2015 a Expoziţiei internaţionale „Săptămâna Verde” (Grune Woche), care are loc la Berlin, Germania, în perioada 16 – 25 ianuarie 2015, România dispune de un spaţiu de prezentare al potenţialului sectorului agricol românesc printr-o gamă largă de produse, pe o suprafaţă de 327 metri pătraţi. Printre produsele expuse se regăsesc brânzeturi, produse procesate din carne, vinuri, palincă, uleiuri, gemuri, zacuscă, produse de patiserie, obţinute de operatori din sectorul tradiţional şi ecologic din diverse zone ale ţării.

Share on Facebook