Etichetarea produselor alimentare nu numai că este necesară și contribuie și la ajutarea consumatorului de a face o alegere în cunoștință de cauză, însă ar putea crea probleme semnificative în lanțul de aprovizionare.

„Primul obiectiv al etichetării alimentelor este de a furniza informații coerente și transparente, astfel încât consumatorul să facă o alegere în cunoștință de cauză. Multe companii europene răspund acestei așteptări prin furnizarea de informații privind originea produsului, ca o practică voluntară”, consideră Viorica Dăncilă, vicepreședinte al Comisiei pentru agricultură din Parlamentul European.

Europarlamentarul este de părere și că abordarea unei „măsuri care se potrivește tuturor” impunând  etichetarea obligatorie a originii cărnii utilizate ca ingredient în alimentele procesate ar avea consecințe negative severe asupra fabricanților de alimente, a fermierilor, retailerilor și consumatorilor, ar crea probleme semnificative în lanțul de aprovizionare, ducând la posibile întreruperi și ineficiente majore, cu potențial de creștere a prețurilor la consumator și a risipei de alimente”.

Viorica Dăncilă mai spune că toate acestea ar putea avea ca rezultat un lanț alimentar european mai puțin competitiv.

„În ceea ce privește consumatorul, trebuie să se identifice o măsura echilibrată care să asigure informarea acestuia, dar fără creșteri semnificative ale prețurilor produselor din carne sau a creșterii poverii administrative atât pentru autorități cât și pentru operatorii din sectorul agro-industrial, care se confruntă deja cu dificultăți financiare datorate crizei economice”, mai spune europarlamentarul, care consideră că pentru sustenabilitatea lanțului alimentar este oportună etichetarea voluntară.

Comisia Europeană a decis să impună modificarea procedurilor de etichetare. Spre exemplu, pe un pachet de carne va fi trecută țara de origine.

Producătorii români au avertizat că această măsură îi va afecta deoarece au fost victime în scandalurile care au zdruncinat piața alimentară europeană, cum este cel al cărnii de cal, iar consumatorii europeni ar putea să nu mai cumpere produsele românești, chiar dacă acestea îndeplinesc standardele de calitate, dacă văd că provin din România.

Share on Facebook