In cursul lunii mai, Directiile judetene sanitare veterinare si pentru siguranta alimentelor precum si a municipiului Bucuresti au desfasurat 10.420 de controale in unitatile din industria agroalimentara care desfasoara activitati in domenii precum: fabricarea produselor de morarit, a painii, a produselor de patiserie, a bauturilor racoritoare, a bauturilor alcoolice, dar si a celor de depozitare a produselor alimentare, a  semintelor, legumelor si fructelor.

Controalele au vizat aspecte privind calitatea spatiilor de depozitare a produselor alimentare, manipularea, prelucrarea si depozitarea acestora, controlul daunatorilor, documentele prevazute de legislatie si a informatiilor privind sistemul HACCP, conditiile de igiena si de functionare a unitatilor.

 Ca urmare a neregulilor constatate, au fost acordate 132 de amenzi contraventionale in valoare totala de 242.920 lei.

Neconformitatile constatate si sanctionate au fost:

  • Alba, 3.200 lei – depozitarea necorespunzatoare a produselor alimentare, neintretinerea spatiilor de depozitare in conditii igienice;
  • Arges, 2.600 lei – utilaje si ustensile insuficient igienizate, depozitarea necorespunzatoare a produselor alimentare;
  • Bacau, 4.800 lei – neintretinerea spatiilor si utilajelor, ambalarea si etichetarea necorespunzatoare a produselor alimentare, depozitarea necorespunzatoare a produselor alimentare, incalcarea normelor sanitare veterinare si pentru siguranta alimentelor privind manipularea produselor alimentare;
  • Bihor, 2.000 lei – depozitarea necorespunzatoare a produselor alimentare;
  • Bistrita-Nasaud, 23.000 lei – neintretinerea spatiilor de depozitare in conditii igienice, depozitarea produselor alimentare fara a se respecta regimul termic indicat de producator, functionarea fara inregistrare sanitara-veterinara si pentru siguranta alimentelor, etichetarea necorespunzatoare a produselor alimentare;
  • Botosani, 1.800 lei – neintretinerea spatiilor si a utilajelor, functionarea in spatii neaprobate sanitar-veterinar si pentru siguranta alimentelor, manipularea necorespunzatoare a produselor alimentare;
  • Braila, 3.720 lei – etichetarea necorespunzatoare a produselor alimentare, lipsa trasabilitatii produselor alimentare, mijlocul auto pentru transport produse alimentare neinregistrat sanitar-veterinar si pentru siguranta alimentelor;
  • Bucuresti, 38.600 lei – depozitarea ingredientelor in conditii necorespunzatoare, etichetarea necorespunzatoare a produselor alimentare, unitate neinregistrata sanitar-veterinar si pentru siguranta alimentelor, spatii neintretinute in conditii de igiena, manipularea necorespunzatoare a produselor alimentare;
  • Buzau, 5.600 lei – depozitarea necorespunzatoare a produselor alimentare, functionarea fara inregistrare sanitara-veterinara si pentru siguranta alimentelor;
  • Caras-Severin, 2.000 lei – depozitarea necorespunzatoare a materiei prime;
  • Cluj, 59.200 lei – utilaje si ustensile insuficient igienizate, functionarea fara inregistrare sanitara-veterinara si pentru siguranta alimentelor, comercializarea de produse alimentare cu termenul de valabilitate depasit, neefectuarea operatiunilor DDD, etichetarea necorespunzatoare a produselor alimentare, depozitarea necorespunzatoare a produselor alimentare;
  • Constanta, 4.000 lei – depozitarea necorespunzatoare a materiei prime, neintretinerea in conditii corespunzatoare de igiena a spatiului de lucru si a spatiului de depozitare;
  • Dambovita, 14.200 lei – spatii neintretinute in conditii de igiena, depozitarea necorespunzatoare a produselor alimentare, nerespectarea trasabilitatii produselor alimentare, manipularea necorespunzatoare a produselor alimentare, etichetarea necorespunzatoare a produselor alimentare, functionarea in spatii neaprobate sanitar-veterinar si pentru siguranta alimentelor;
  • Dolj, 5.000 lei – etichetarea necorespunzatoare a produselor alimentare;
  • Giurgiu, 7.000 lei – nerespectarea conditiilor de igiena;
  • Gorj, 600 lei – depozitarea nesectorizata a materiilor prime, aparatura frigorifica nu este dotata cu termometre pentru monitorizarea temperaturii;
  • Ialomita, 7.600 lei – nerespectarea normelor pentru siguranta alimentelor privind conditiile de depozitare a produselor alimentare, comercializarea directa catre consumatorul final a produselor alimentare in spatii neaprobate sanitar-veterinar, lipsa inregistrare sanitara veterinara si pentru siguranta alimentelor;
  • Ilfov, 21.200 lei – etichetarea necorespunzatoare a produselor alimentare, nerespectarea conditiilor de igiena;
  • Mehedinti, 600 lei – depozitarea necorespunzatoare a produselor alimentare;
  • Mures, 1.200 lei – depozitarea necorespunzatoare a produselor alimentare;
  • Neamt, 5.000 lei – neintretinerea spatiilor de depozitare si valorificare a produselor alimentare, neanuntarea inceperii activitatii supuse controlului sanitar-veterinar si pentru siguranta alimentelor;
  • Olt,600 lei – nerespectarea normelor privind intretinerea spatiilor de prelucrare, nerespectarea normelor privind depozitarea produselor alimentare si comercializarea lor;
  • Prahova, 2.600 lei – etichetarea necorespunzatoare a produselor alimentare, utilaje si ustensile insuficient igienizate;
  • Sibiu, 9.800 lei – depozitarea si etichetarea necorespunzatoare a produselor alimentare, conditii de igiena necorespunzatoare ;
  • Suceava, 600 lei – conditii de igiena necorespunzatoare;
  • Teleorman, 2.000 lei – neintretinerea in conditii corespunzatoare de igiena a spatiului de lucru si a spatiului de depozitare;
  • Timis, 2.000 lei – neintretinerea in conditii de igiena a spatiilor de prelucrare si depozitare alimente;
  • Tulcea, 4800 lei – neintretinerea in conditii de igiena a spatiilor de prelucrare si depozitare alimente, etichetarea incompleta si deteriorata a produselor alimentare;
  • Vaslui, 1.800 lei – functionarea fara document de inregistrare sanitara veterinara si pentru siguranta alimentelor;
  • Valcea, 1.800 lei – neintretinerea in conditii corespunzatoare de igiena a spatiului de lucru si a spatiului de depozitare;

De asemenea, in cadrul controalelor in unitatile din industria agroalimentara s-au prelevat probe conform procedurilor si Programului de supraveghere si control, urmarindu-se prezenta si incadrarea in valorile maxime admise a pesticidelor, contaminantilor, aditivilor si substantelor interzise precum si teste de sanitatie necesare analizei gradului de igiena, probe transmise spre analiza laboratoarelor arondate.