In cursul lunii martie 2016, Directiile judetene sanitare veterinare si pentru siguranta alimentelor si cea a municipiului Bucuresti au desfasurat activitati de control in unitatile din industria agroalimentara, potrivit unui comunicat ANSVSA.

Unitatile din industria agroalimentara controlate desfasoara activitati pe domenii de activitate diverse, precum fabricarea produselor de morarit, a painii si produselor de patiserie, a altor produse alimentare, a bauturilor racoritoare si alcoolice precum si unitati de depozitare – alimentare, seminte, legume si fructe.

Controlul unitatilor a vizat in principal aspecte privind calitatea spatiilor in care produsele alimentare sunt manipulate, prelucrate precum si cele de depozitare a materiilor prime si produselor finite, controlul daunatorilor, evidenta documentelor si a informatiilor privind sistemul HACCP, conditiile de igiena si de functionare a unitatii.

In luna martie a acestui an au fost efectuate 9.062 de controale, in urma carora au fost aplicate 140 de avertismente si 132 de amenzi contraventionale in valoare de 181.100 de lei, se arata in comunicatul ANSVSA.

Neconformitatile constatate si sanctionate au fost cele privind:

  • neconformitati privind respectarea regulilor de igiena (depozitare, pereti, tavan, paviment, spatii, contract si proces verbal DDD, SNCU, ustensile, utilaje, autocontrol, manipulare, lumina fara protectie, substante dezinfectante, sursa apa calda, mucegai, corpuri iluminat, infiltratii, vestiar, recipiente deseuri, pastrare substante degresante, boiler);
  • neconformitati privind documentarea si implementarea procedurilor bazate pe principiile HACCP (monitorizare, lipsa HACCP, documentatie);
  • neconformitati legate de produse (etichetare, buletine analiza);
  • neconformitati documentare (documente, documente calitate, trasabilitate)
  • neconformitati privind personalul (fise aptitudini, control sanatate, curs igiena, examene medicale)
  • altele (inregistrare sanitara veterinara si pentru siguranta alimentelor, comercializare, compatibilitati).

Situatia pe judete privind acordarea amenzilor:

  • Alba, 2.400 lei – depozitarea legumelor si fructelor in afara spatiilor inregistrate;
  • Arad, 3.000 lei – nerespectarea conditiilor de depozitare a produselor alimentare in spatiul de productie si depozitare;
  • Arges, 1.800 lei – personal echipat necorespunzator, spatiul de depozitare insuficient igienizat, produse alimentare depozitate direct pe paviment;
  • Bacau, 7.400 lei – Etichetare necorespunzatoare a produselor alimentare, nerespectarea normelor privind intretinerea spatiilor de depozitare, comercializarea produselor alimentare in spatii neaprobate, nerespectarea normelor privind intretinerea spatiilor si utilajelor, neasigurarea mentinerii timp de 48 ore a probelor alimentare;
  • Bihor, 1.200 lei – depozitare necorespunzatoare, functionarea in spatii neaprobate;
  • Bistrtita-Nasaud, 5.000 lei – lipsa echipament de protectie, neasigurarea conditiilor de igienizare a mainilor, agregate frig neigienizate corespunzator, spatii de depozitare neintretinute corespunzator, etichetare necorespunzatoare, unitate neinregistrata sanitar veterinar si pentru siguranta alimentelor;
  • Botosani, 6.000 lei – neintretinerea spatiilor si a utilajelor, spatii neigienizate, depozitare haotica, produse neetichetate corespunzator, manipulare necorespunzatoare;
  • Brasov, 600 lei – conditii de igiena necorespunzatoare;
  • Braila, 5.600 lei – depozitare necorespunzatoare a produselor de patiserie, lipsa sursa apa calda;
  • Bucuresti, 11.600 lei – comercializarea directa catre consumatorul final a produselor alimentare in spatii neaprobate sanitar veterinar si pentru siguranta alimentelor, neanuntarea de catre persoanele juridice a sistarii activitatii supuse controlului sanitar-veterinar si pentru siguranta alimentelor;
  • Buzau, 4.400 lei – depozitare necorespunzatoare, lipsa document de inregistrare sanitara veterinara si pentru siguranta alimentelor;
  • Caras-Severin, 600 lei – comercializare fara eticheta;
  • Cluj, 7.800 lei – peretii murdari, pardosea murdara, lipsa document de inregistrare sanitara veterinara si pentru siguranta alimentelor, trasabilitate incompleta, igiena necorespunzatoare, depozitare necorespunzatoare;
  • Constanta, 2.400 lei – neintretinere in conditii corespunzatoare de igiena a spatiilor de prelucrare, depozitare, a utilajelor si ustensilelor, etichetare incompleta-neinformarea consumatorilor privind prezenta alergenilor in produsele de cofetarie;
  • Dambovita, 34.300 lei – neintretinere spatii, ustensile, depozitare necorespunzatoare, manipulare neigienica aluat, prezenta gandaci, deficiente de asigurare trasabilitate, etichetare necorespunzatoare, lipsa inregistrare sanitara veterinara si pentru siguranta alimentelor;
  • Dolj, 11.000 lei – lipsa document de inregistrare sanitara veterinara si pentru siguranta alimentelor, etichetare necorespunzatoare;
  • Gorj, 3.200 lei – depozitare fara documente de provenienta si etichetare necorespunzatoare, nerespectarea sectorizarii, unele produse nu aveau elemente de identificare lizibile, volumul de alimente depaseste cu mult capacitatea de depozitare a unitatii, un congelator orizontal este neigienizat si are capacul deteriorat, deficiente privind igienizarea peretilor in zona de acces a consumatorilor, mucegai, amplasarea unor produse direct pe paviment, nu se face dovada la punctul de lucru a documentelor de atestare a efectuarii operatiunilor DDD, expunerea spre comercializare a produselor vrac fara elemente de identificare;
  • Ialomita, 1.800 lei – produse alimentare neconforme neevacuate dintre cele conforme, substante de dezinfectie in cantitati insuficiente, comercializare produse alimentare in unitate neinregistrata pentru siguranta alimentelor, pereti, tavan, corpuri iluminat in sala consumatie igienizate necorespunzator, instant apa calda defect;
  • Iasi, 2.000 lei – lipsa document inregistrare sanitara veterinara si pentru siguranta alimentelor;
  • Ilfov, 23.000 lei – buletin de analiza neconform, neintretinere spatii, intersectie de flux zona salubra cu cea insalubra, etichetare necorespunzatoare, functionare fara document de inregistrare sanitara veterinara si pentru siguranta alimentelor;
  • Maramures, 2.000 lei – conditii igiena depozitare;
  • Mehedinti, 2.000 lei – nerespectarea normelor privind intretinerea spatiilor de productie si de depozitare, lipsa program de autocontrol, lipsa buletin analiza la apa potabila si produse finite, lipsa proces verbal de executie lucrari DDD;
  • Mures, 13.600 lei – depozitare necorespunzatoare, etichetare necorespunzatoare, trasabilitate si igiena necorespunzatoare;
  • Prahova, 10.000 lei – lipsa etichetare, nedemonstrare trasabilitate, buletin neconform, neintretinere spatii;
  • Salaj, 600 lei- igiena necorespunzatoare a unitatii, depozitare necorespunzatore, igiena deficitara a angajatei;
  • Sibiu, 7.200 lei – igiena necorespunzatoare, lipsa document inregistrare sanitara veterinara si pentru siguranta alimentelor, depozitare necorespunzatoare, practici de lucru incorecte;
  • Suceava, 600 lei – manipulare necorespunzatoare a produselor alimentare;
  • Timis, 2.000 lei – nerespectarea normelor privind depozitarea;
  • Tulcea, 3.000 lei – nerespectarea conditiilor de depozitare a produselor alimentare;
  • Valcea, 4.400 lei – spatii neintretinute corespunzator, depozitare necorespunzatoare;
  • Vrancea, 600 lei – nerespectarea conditiilor de depozitare;

De asemenea in cadrul controalelor in unitatile din industria agroalimentara s-au prelevat probe conform procedurilor, urmarindu-se prezenta si incadrarea in valorile maxime admise a pesticidelor, contaminantilor, aditivilor si substantelor interzise precum si teste de sanitatie necesare analizei gradului de igiena, probe transmise spre analiza laboratoarelor arondate.

Share on Facebook