Amenzi in valoare de peste 166.200 de lei (37.233 de euro) au fost acordate de inspectorii ANSVSA, in cursul lunii februarie, operatorilor din industria agroalimentara care nu au respectat normele in vigoare.

Potrivit unui comunicat al Autoritatii, unitatile din industria agroalimentara controlate desfasoara activitati pe domenii de activitate diverse, precum fabricarea produselor de morarit, a painii si produselor de patiserie, a altor produse alimentare, a bauturilor racoritoare si alcoolice precum si unitati de depozitare – alimentare, seminte, legume si fructe.

Controlul unitatilor a vizat in principal aspecte privind calitatea spatiilor in care produsele alimentare sunt manipulate, prelucrate precum si cele de depozitare a materiilor prime si produselor finite, controlul daunatorilor, evidenta documentelor si a informatiilor privind sistemul HACCP, conditiile de igiena si de functionare a unitatii.

In luna februarie a acestui an au fost efectuate 8.528 de controale, in urma carora au fost aplicate 123 de avertismente si 98 de amenzi contraventionale in valoare de 166.200 de lei.

Neconformitatile constate si sanctionate au fost cele privind:

  • neconformitati privind respectarea regulilor de igiena (depozitare, pereti, tavan, paviment, spatii, contract si proces verbal DDD, SNCU, ustensile, utilaje, autocontrol, manipulare, lumina fara protectie, substante dezinfectante, sursa apa calda, mucegai, corpuri iluminat, infiltratii, vestiar, recipiente deseuri, pastrare substante degresante, boiler);
  • neconformitati privind documentarea si implementarea procedurilor bazate pe principiile HACCP (monitorizare, lipsa HACCP, documentatie);
  • neconformitati legate de produse (etichetare, buletine analiza);
  • neconformitati documentare (documente, documente calitate, trasabilitate)
  • neconformitati privind personalul (fise aptitudini, control sanatate, curs igiena, examene medicale)
  • altele (inregistrare sanitara veterinara si pentru siguranta alimentelor, comercializare, compatibilitati).

Situatia pe judete privind acordarea amenzilor:

  • Bacau, 3.800 lei – depozitare necorespunzatoare a produselor alimentare, neintretinerea spatiilor si utilajelor;
  • Bistrita-Nasaud, 1.800 lei – unitate cu spatii neintretinute corespunzator din punct de vedere al igienei, vitrina pentru mezeluri neigienizata corespunzator, temperatura necorespunzatoare la spatiul de refrigerare, pardoseala cu depuneri in zona cuptoarelor, unitate neinregistrata sanitar veterinar si pentru siguranta alimentelor;
  • Botosani, 600 lei – nerespectarea conditiilor de igiena;
  • Braila, 600 lei – etichete produs incomplete (lipsa mentiuni alergeni);
  • Bucuresti, 6.000 lei – plafon, pereti neigienizati, paviment deteriorat, materii prime etichetate necorespunzator, depozitare necorespunzatoare;
  • Caras-Severin, 2.000 lei – prezenta de mucegai in spatiul de productie, panacoade deteriorate si murdare;
  • Cluj, 13.600 lei – lipsa cod CAEN pentru fabricare inghetata, igiena pe pardosea si pereti deficitara, autocontrol incomplet, manipulare depozitare necorespunzatoare, trasabilitate incompleta, lipsa document de inregistrare sanitara veterinara si pentru siguranta alimentelor, igiena pe tavan necorespunzatoare;
  • Constanta, 2.400 lei – neintretinerea in conditii corespunzatoare de igiena a spatiului de depozitare, a spatiului de prelucrare, a utilajelor si ustensilelor;
  • Dambovita, 30.200 lei – functionare in spatii neaprobate sanitar veterinar si fara conditii de igiena, neintretinerea spatiilor din punct de vedere igienic, lipsa documente inregistrare sanitara veterinara si pentru siguranta alimentelor, manipulare neigienica, depozitare necorespunzatoare, neintretinere spatii, facilitati asigurare apa curenta;
  • Dolj, 7.200 lei – manipulare necorespunzatoare, lipsa document de inregistrare sanitara veterinara si pentru siguranta alimentelor, etichetare necorespunzatoare;
  • Galati, 2.000 lei – functionarea in spatii neaprobate sanitar veterinar si pentru siguranta alimentelor;
  • Gorj, 600 lei – manipulare necorespunzatoare;
  • Hunedoara, 12.800 lei – neintretinere spatii, manipularea produselor alimentare fara respectarea normelor sanitare veterinare si pentru siguranta alimentelor, nu au fost remediate neconformitatile stabilite la termenul stabilit, depozitare in spatii improprii, insalubre, nedeclarate, neinregistrate sanitar veterinar si pentru siguranta alimentelor;
  • Ialomita, 3.200 lei – tavan vestiar cu urme de mucegai, igienizare necorespunzatoare a depozitului de materii prime si ustensilelor, instalatie de apa rece defecta la grupul sanitar, lipsa raionare, prezenta praf, ustensile depozitate necorespunzator, manipularea produselor alimentare cu incalcarea normelor pentru siguranta alimentelor;
  • Ilfov, 6.000 lei – nedemonstrarea trasabilitatii;
  • Mehedinti, 600 lei – nerespectarea normelor de igiena privind intretinerea spatiilor si a echipamentelor de lucru folosite, nerespectarea normelor privind conditiile de depozitare ale materiilor prime si ale semifabricatelor;
  • Mures, 1.800 lei – depozitare necorespunzatoare, igiena necorespunzatoare a spatiilor, etichetare necorespunzatoare;
  • Neamt, 45.000 lei – produse alimentare cu termen de valabilitate expirat;
  • Olt, 4.000 lei – nerespectarea normelor privind intretinerea spatiilor de prelucrare, precum si a instalatiilor, utilajelor si ustensilelor de lucru, conditii necorespunzatoare de depozitate a alimentelor;
  • Salaj, 600 lei – igiena necorespunzatoare, agregate frigorifice neigenizate, nu se monitorizeaza temperatura;
  • Sibiu, 10.200 lei – depozitare necorespunzatoare, lipsa bune practici, lipsa etichetare ambalare, trasabilitate, manipulare, igiena;
  • Timis, 2.000 lei – spatiu de productie neigienizat si nedezinfectat corespunzator;
  • Tulcea, 1.200 lei – nerespectarea conditiilor de igiena in spatiile de lucru, ustensile necorespunzatoare;
  • Valcea, 1.800 lei – depozitare necorespunzatoare;
  • Vrancea, 6.200 lei – incalcarea normelor privind demonstrarea trasabilitatii, nerespectarea conditiilor de depozitare, nerespectarea conditiilor de igiena, nerespectarea normelor privind intretinerea spatiilor precum si a instalatiilor, utilajelor si ustensilelor;

De asemenea in cadrul controalelor in unitatile din industria agroalimentara s-au prelevat probe conform procedurilor, urmarindu-se prezenta si incadrarea in valorile maxime admise a pesticidelor, contaminantilor, aditivilor si substantelor interzise precum si teste de sanitatie necesare analizei gradului de igiena, probe transmise spre analiza laboratoarelor arondate.

Share on Facebook