Organigrama Ministerului Agriculturii a fost de curand modificata, mai multe Directii Generale fiind desfiintate. Atributiile lor au fost preluate insa de alte structuri, noile modificari dorind sa asigure „un circuit cat mai scurt al informatiilor pe verticala, prin reducerea semnificativa a functiilor de conducere existente”, potrivit Ordinului nr. 18 din 6 ianuarie 2016.
O prima modificare a fost facuta chiar la nivelul secretarilor de stat. In prezent, exista trei secretari de stat, fata de 4 in vechea conducere. Cu toate acestea, secretarul general, care beneficia in trecut de un secretar general adjunct, este ajutat in prezent de 2 secretari general adjuncti.
In noua organigrama este desfiintata Directia Generala Control, Antifraudasi Inspectii, activitatea sa fiind preluata de doua directii generale:
- Se va infiinta astfel Directia Generala Inspectii, ce va avea in structura Directia Monitorizare Inspectii, Verificare si Control, compusa din: Serviciul Inspectii, Verificare si Control, precum si Serviciul Coordonare Compartimente Judetene.
- Directia Generala Control si Integritate, ce va avea in structura: a) Directia Control Intern, compusa din: Serviciul Control de Management si Integritate, precum si din Serviciul Metodologie, Monitorizare si Control Ex-post; b) Serviciul Control si Antifrauda Finantari Buget National si Fonduri Europene.
Astfel, postul de director general adjunct al Directiei Generale Control Antifrauda si Inspectii se desfiinteaza.
Noua organigrama vizeaza desfiintarea si Directiei Coordonare Politici Europene, Programe cu Finantare UE si Relatii Internationale precum si postul de director general adjunct din cadrul Directiei Generale Afaceri Europene si Relatii Internationale. Aceasta hotarare se aplica pentru a se evita suprapunerea atributiilor acestora cu cele ale functiei de director general si pentru a dinamiza comunicarea pe vertical.
Directia Generala Pescuit AM POP se va redenumi Directia Generala Pescuit AM POPAM, conform noii denumiri a programului. Se va modifica denumirea si in cuprinsul HG nr. 1185/2014. In structura actuala se va infiinta Serviciul control si se va desfiinta Compartimentul nereguli.
Autoritatile de Management pentru POPAM si PNDR nu vor mai avea functii de director general adjunct, pentru a evita suprapunerea atributiilor acestora cu cele ale functiei de director general si pentru a dinamiza comunicarea pe vertical.
De asemenea, Directia Generala Dezvoltare Rurala AM PNDR se reorganizeazasi va avea in componenta 3 directii si 3 servicii direct subordonate directorului general:
- Directia Metodologie, Monitorizare si Coordonare
- Directia Infrastructura Ruralasi Masuri de Investitii
- Directia LEADER, Masuri de Investitii Nonagricole si Formare Profesionala
- Serviciul Asistenta Tehnica
- Serviciul Masuri de Mediu, Clima
- Serviciul RNDR
Directia Generala Buget Finante si Fonduri Europene se reorganizeazasi va avea in componenta doua directii si doua servicii coordonate direct de directorul general:
- Directia Buget Finante
- Directia Fonduri Europene si Contabilizare Plati
- Serviciul Investitii si Achizitii
- Serviciul Patrimoniu si Administrativ
Directia Generala Industrie Alimentara se desfiinteaza iar activitatea acesteia se va prelua in cadrul Directiei Generale Politici Agricole si Industrie Alimentara, mai putin activitatile de extensie, consultanta, cercetare si formare profesionala care vor intra in coordonarea ministrului agriculturii si dezvoltarii rurale la nivel de serviciu (Serviciul extensie, consultanta, cercetare, inovare, formare profesionala).
Modificarile vor viza si Directia Generala Politici Agricole si Strategii care se va reorganiza sub denumirea Directia Generala Politici Agricole si Industrie Alimentara, precum si Directia Imbunatatiri Funciare, Fond Funciar si Protectia Mediului care se va reorganizasi va purta denumirea Directia Irigatii si Fond Funciar.