La expozitia internationala ”Produs romanesc pe piata irlandeza”, eveniment ce a avut loc la inceputul lunii iunie la Dublin, a fost organizat un workshop la care au participat atat reprezentanti ai firmelor prezente la evenimentul de la Dublin cat si firme doritoare sa participe la evenimente similare, de promovare pe piete internationale.

In cadrul workshop-ului s-au expus impresiile generale participarii la acest eveniment, atat ca impact al produselor romanesti prezente la expozitie cat si ca posibilitati de patrundere pe aceasta piata. S-au trecut in vedere aspecte privind sistemele de certificare si etichetare pentru produsele organice, posibile canale de distributie si dimensiunea pietei irlandeze privind produsele organice.

Calitatea si promovarea, cele mai importante aspecte pentru un produs de succes

Au fost evidentiate urmatoarele tendinte pozitive: o extensie a consumului catre produse cu specific traditional si pe diverse retete ale altor tari, ceea ce poate fi considerat un avantaj la export; existenta unei receptivitati a pietei irlandeze pentru produse noi; existenta unei orientari catre produse de excelenta si premium; tendintele diasporei de a consuma  produse ecologice din tarile de origine, chiar daca produsele sunt de categorie premium; existenta unor magazine conduse de diaspora precum si succesul unor antreprenori romani.

De asemenea se recomanda firmelor ce intentioneaza sa-si promoveze produsele pe piata irlandeza, sa atribuie o atentie majora imaginii ambalajelor produselor de promovat sub aspectul atractivitatii; sa tina cont de necesitatea mentinerii unei calitati a ingredientelor de  baza, iar promovarea sa fie una colectiva sub un brand organic national.