Campania „O padure cat o tara” ajunsa la final. 50 de milioane de puieti plantati in 16 judete

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter

Campania „O padure cat o tara”  a ajuns la final, iar in urma acesteia peste 3.000 de suprafete de teren au fost plantate la nivel national in acest an, a declarat ministrul Mediului, Apelor si Padurilor, Mircea Fechet.

„(…) Incheiem aceasta campanie, incheiem tot ceea ce ne-am propus in acest lung proces. Vom planta, astazi, ultimii pomi din cei 50 de milioane pe care ni-i i-am propus si am reusit sa ii plantam. Avem o parcela de 5.000 mp la Ocolul Silvic Bolintin. O plantam de la zero. Exista peste 3.000 de asemenea suprafete plantate de la zero in aceasta campanie de impadurire. Am avut in total peste 15.000 de santiere in toata tara. Este un moment bun in care as dori sa multumesc colegilor din Directiile Silvice care au participat la aceasta campanie si sa multumesc voluntarilor (…)”, a spus Fechet.

Campania a cuprins doua sesiuni de plantare, in primavara si in toamna acestui an, perioada in care au fost plantati 50 de milioane de puieti: 33 in etapa din primavara si 17 in cea de toamna.

Campania a avut loc in judetele: Maramures, Cluj, Suceava, Brasov, Sibiu, Harghita, Bistrita, Arges, Valcea, Tulcea, Galati, Ialomita, Calarasi, Dolj, Braila si Vaslui.

Conform datelor Ministerului Mediului, in cadrul campaniei au fost infiintate peste 16.000 de santiere de lucru dupa cum urmeaza: 13.000 de santiere de plantare – in etapa de primavara, respectiv peste 3.000 de santiere forestiere – in etapa de toamna.

In cadrul campaniei de primavara, principalele specii plantate au fost cele de rasinoase, din care molidul a fost pe primul loc. De asemenea, in zonele de deal au fost plantate paduri de amestec cu urmatoarele specii dominante: gorun, paltin si frasin.

Totodata, campania de toamna a fost derulata in mod special in sudul tarii, principalele specii plantate fiind cele de stejar, plop, salcie, frasin si artar.

RECOMANDĂRI ȘTIRIAGRICOLE

RECOMANDĂRI ȘTIRIAGRICOLE