Asociația Națională pentru Protecția Consumatorilor și Promovarea Programelor și Strategiilor din România – A.N.P.C.P.P.S.România – InfoCons a realizat un studiu pe etichetele produselor tip bomboane/dropsuri și drajeuri gumate ce se regăsesc pe piața din România.

În cadrul studiului au fost analizate 14 de tipuri bomboane/dropsuri și drajeuri gumate, achiziționate în mod aleatoriu și anonim de către reprezentații A.N.P.C.P.P.S. România – InfoCons din supermarket-urile de pe teritoriul țării, în luna iulie 2013. Au fost analizate produsele puse pe piață de trei producători și distribuitori.

Studiul arată că, din punct de vedere al numărului de E-uri. S, din cele 14 de tipuri de produse analizate:

  • 14.28 % au un număr de 9 E-uri;
  • 14.28% au un număr de 8 E-uri;
  • 28.57% au număr de 4 E-uri;
  • 21.42 % au un număr de 5 E-uri;
  • 7.14% au un număr de 1 E ;
  • 7.14 % au un număr de 10 E-uri;
  • Numericul de E-uri variază între 1 si 10.

Din produsele analizate, 35,7% nu au conținut zahăr, însă au îndulcitori.

Studiul face parte dintr-un proiect de monitorizare a produselor și serviciilor comercializate pe piața românească, derulat A.N.P.C.P.P.S. România – InfoCons în cadrul consorțiului I.C.R.T. –  International Consumer Research&Testing pentru  produse și servicii la standarde europene, pentru ca alegerea cetățeanului consumator să fie făcută în cunoștință de cauză.

Rezultatele integrale ale studiului pot fi accesate AICI.

Share on Facebook