APIA reaminteste beneficiarilor Masurii 1 – Microgranturi in domeniul agroalimentar, ca se apropie termenul scadent pentru incarcarea in sistemul informatic Granturi IMM, sectiunea IMM RECOVER, a rapoartelor de progres insotite de documentele justificative.
Termenul de depunere a rapoartelor de progres este de 90 de zile calendaristice, termen ce curge de la data incasarii sumelor cuvenite in contul bancar al fiecarui beneficiar.
Nedepunerea rapoartelor de progres in termen sau dupa expirarea celor 90 de zile, utilizarea incorecta totala sau partiala a ajutorului financiar acordat sau depunerea raportului de progres cu informatii/documente lipsa, va conduce implicit la recuperarea ajutorului financiar acordat sub forma de microgrant cu dobanzile datorate de la data platii pana la data recuperarii/rambursarii sumei.
Citeste si: Prognoza ANM: vremea ramane calda si la inceput de noiembrie. Care sunt sansele de precipitatii?
Toate documentele justificative care au stat la baza efectuarii cheltuielilor si care urmeaza a fi incarcate in IMM Recover de catre aplicantii eligibili ai Masurii M1, vor purta sintagma „decontat din microgrant”, asumata prin semnatura beneficiarului (facturi/ordine de plata/extras de cont/etc.).
Lista cheltuieilor eligibile angajate dupa data de 1 februarie 2020 sunt urmatoarele:
a) cheltuieli privind stocurile de materii prime, materiale, marfuri, precum si alte categorii de stocuri necesare activitatii curente/operationale desfasurate de beneficiari;
b) datorii curente si restante fata de furnizorii curenti, inclusiv fata de furnizorii de utilitati, potrivit contractelor incheiate;
c) cheltuieli privind chiria pe baza de contract incheiat si/sau cheltuieli privind arenda sau redeventa pe baza de contract de arenda sau contract de concesiune aferente terenurilor agricole;
d) cheltuieli privind achizitia de servicii necesare activitatii curente/operationale, cu exceptia serviciilor de consultanta;
e) cheltuieli privind achizitia de obiecte de inventar, inclusiv obiecte de inventar de natura mijloacelor fixe necesare reluarii activitatii curente/operationale;
f) cheltuieli privind achizitia de echipamente, utilaje, instalatii si tehnologii necesare reluarii activitatii curente/operationale;
g) cheltuieli privind plata datoriilor catre bugetul statului si bugetele locale.
ATENTIE! Cheltuielile efectuate din microgranturi trebuie sa fie in legatura cu activitatile/subactivitatile codului CAEN pentru care s-a solicitat finantare.
Aceasta masura a fost implementata de catre Ministerul Agriculturii si Dezvoltarii Rurale in parteneriat cu Agentia de Plati si Interventie pentru Agricultura prin Centrele judetene APIA si Serviciul de Telecomunicatii Speciale.
APIA, mereu alaturi de fermieri!